Fra hemmeligt frieri til eventyrligt bryllup på stranden på Maldiverne

Du kommer her med på en romantisk og eventyrlig rejse med frieri, hemmelige tanker og et fortryllende bryllup på stranden på Maldiverne.

Vi havde i september 2019 planlagt en lækker rejse som først gik 3 dage til Dubai og derefter 10 dage til Maldiverne.

Planlægningen af rejsen stod jeg, Christina, for. (Som jeg plejer)
Kenneth nyder blot at komme ud og opleve alverdens eventyr, så han følger med hvor end rejsen går hen.

Da vi har en del mærkedage i september kunne jeg ikke lade være med at planlægge lidt ud fra dem. Kenneths fødselsdag faldt på en af dagene i Dubai og dagen hvor Kenneth bad om det første kys tilbage i 2015, faldt på en af dagene hvor vi var på Maldiverne.

Dette skulle helt sikkert udnyttes!

Vi havde været sammen i 3½ år, da jeg begyndte at tænke at det kunne være en kæmpe overraskelse for Kenneth, hvis jeg friede til ham på hans fødselsdag i Dubai.
Men kunne vi blive gift 4 dage efter? Ville han gå med til det?

Smuk strand på maldiverne

Tankemylder om et bryllup på Maldiverne!

1000 tanker blev sat igang og jeg blev nødt til at undersøge muligheder og eventyrlige øjeblikke, når vi ikke var sammen.

De to personer jeg havde betroet min hemmelighed til, var fulde af spænding og syntes det var den mest romantiske idé, nogensinde.

Kenneth og jeg er meget tætte og der er ingen tvivl om hvor meget kærlighed der er imellem os.
Derfor turde jeg godt tro på, at han ville sige ja til både mig og til bryllup fire dage senere på den hvide sandstrand på Maldiverne.

Men alligevel havde jeg mine tvivl…
Kenneth er lidt gammeldags anlagt og jeg kunne måske godt forvente at han ville sige nej. Det er mandens job at fri og iøvrigt skal brudens far også spørges først.

Nu er det sådan, at vi begge har været gift før. Måske han kunne slippe den gammeldags facon anden gang og gøre dette forhold til noget helt specielt.

Det turde jeg håbe på!

Smukke maldiverne

Planlægning af hemmeligt bryllup på stranden på Maldiverne

Jeg havde stadig mine tvivl – faktisk helt frem til han sagde ja, men jeg måtte jo igang med at planlægge.

Jeg kiggede på muligheder for at opgradere vores ophold. Dette skulle være helt iorden, det var trods alt vores bryllupsrejse.

Da jeg selv havde booket rejsen, gik jeg på Booking.com hvor jeg havde reserveret vores ophold. Da vi ikke hæftede for noget, kunne jeg kigge efter et andet ophold og annullere, da jeg fandt noget bedre.
Jeg fik opgraderet til et lækkert ophold på Holiday Island Resort & Spa som ligger i de sydlige Ari atoller.

Via booking.com’s “skriv til hotellet”-funktion fik jeg let kontakt til hotellet, som jeg fik spurgt om alle de spørgsmål jeg nu havde. Allervigtigste var, om de kunne arrangere en bryllupsceremoni på specifik dato.

Jeg fik hurtigt retursvar med svar på alle mine spørgsmål og et fint ark med hvad deres “bryllupspakke” inkluderede.

Denne del var nok det letteste af det hele. Jeg fik booket pakken med dato og resortet gav bekræftelse. Det var perfekt!

Kirkegulv på maldiverne

Hvad skulle vi have på til et strandbryllup?

Dernæst skulle jeg til at tænke over tøj.

Det bedste ved at gøre det til et surprise bryllup var jo, at jeg kunne bestemme alt!
Dette betød også Kenneth’s tøj… 🙂 Men hvordan fik jeg lige en brudekjole med på rejsen uden Kenneth fik nys om noget?!

Jeg fik googlet en masse brudekjoler, men blev enig med mig selv om at det skulle være en enkel, let og medgørlig kjole. Den skulle helt sikkert også købes brugt, da jeg var sikker på at den skulle med en tur i vandet til nogle lækre billeder.

(Og så er jeg bare ekstrem sparsommelig, så jeg kan lide at få tingene til meget få penge, for ting der er absolut intet i vejen med.)

Det var lidt en udfordring at finde den helt rigtig kjole – i brugt tilstand og som bare passede.

Men utroligt nok så lykkedes det! Jeg er stadig meget forundret over dette, men de højere magter må åbenbart have noget at skulle have sagt her… det skulle bare ske.

Kjolen blev fundet på Den Blå Avis. En måned før afrejse, stod jeg i en fremmeds kælder på Amager med den skønneste kjole på. Jeg var solgt!

Den passede helt perfekt.
Længden ville dog have passet bedre med høje hæle, men nu skulle vi jo giftes barfodet, så den var en smule for lang.
Men det gik.

Til Kenneth skulle jeg blot finde et par lækre sorte bukser, der også kunne tåle en tur i saltvandet. Dem fandt jeg også brugt. Et par flotte Bruun & Stengade-bukser som var præcis hans størrelse.

Hvor heldig havde jeg lov at være!

Maldiverne bryllup på stranden

Hvordan skulle jeg fri?

Selv mener jeg at vi kvinder godt må fri. Skuddag eller ej, så er vi stærke nok – og hvis man vil have noget gjort, så må man mange gange gøre det selv!

Men er det passende at kvinder går på knæ?

Der må jeg sige nej, det ønskede jeg ihvertfald ikke. Jeg ønskede noget andet… men hvad?

Jeg ville fri til ham på på hans fødselsdag, som vi holdte i Dubai.

Mine tanker var at tage ham med op i Burj Khalifa og spørge ham på 125. etage – verdens højeste bygning. Det kunne i mine øjne have været perfekt, men denne tanke måtte jeg trække igen af to grunde.

1. Kenneth er meget højdeskræk, så jeg ville nok ikke kunne få hans fulde opmærksom i hans færd med at klamre sig til væggen, gelændre, andre mennesker mm.
  2. Dubai er et meget muslimsk land og du kan få bøder/blive arresteret ved at kysse eller vise kærlighed i offentligheden. Dette synes jeg heller ikke vi skulle udfordre.

Derfor blev det ikke Burj Khalifa.

Min anden tanke var om jeg skulle arrange en tur i ørkenen og spørge derude, men det er jo også i offentligheden og så kunne vi ikke bare være os.

Så en smule uromantisk, blev det på vores hotelværelse efter morgenmaden.

Kun os to og en masse kærlige ord.

Strand på maldiverne

Hemmeligheder og planlægning sluppet løs

Kenneth blev heldigvis ovenud glad og sagde “ja” med det samme.

Jeg kunne endelig fortælle ham om alle mine tanker og hemmeligheder. Samt alle de forberedelser jeg havde haft gang i…

Hvordan jeg havde været i kontakt med resortet på Maldiverne om lidt ekstra service og en bryllupscermoni om kun 4 dage.

Hvorfor jeg havde holdt ekstra meget øje med hvad han tog med af tøj og om den hvide skjorte han selv havde lagt frem – nu også kom med.

Hvordan jeg i min håndbagage-rygsæk måtte pakke min (heldigvis) lette og krølfrie brudekjole, da den ikke skulle lande et eller andet ukendt sted, med den indcheckede bagage. (Jeg havde sagt han ikke måtte åbne tasken, da hans fødselsdagsgave var deri – han er heldigvis ikke nysgerrig anlagt)

Angående vielsesringe, så synes jeg dette var en svær beslutning. Skulle jeg bestille dem eller skulle jeg vente…

Jeg besluttede mig for at vente.

De skulle være nogen vi kiggede på sammen, når vi landede hjemme igen. Det skulle trods alt være nogle vi begge kunne lide.

Maldiverne

Forberedelserne til et bryllup på stranden

Vores bryllupsdag kom. Vi havde været i det maldiveske paradis i to dage og efter morgenmad skulle dagen selvfølgelig startes med en snorkeltur ved det nærtliggende rev.

Jeg havde en aftale i SPA’en kl. 14, hvor jeg skulle forkæles med massage, ansigtsmassage og der skulle lægges make-up.

Kjole, hårting, det hele var medbragt, det var herfra vi sammen skulle gå over mod stranden.

Det var altsammen super lækkert, bortset fra at se mig selv have fået lagt make-up, som om jeg skulle have været med i et geisha-show!

Det var frygteligt, jeg måtte gøre noget!

Jeg undskyldte mange gange og sagde jeg blev nødt til at vaske det af og spurgte pænt om jeg måtte lægge min make-up selv.
Dette måtte jeg heldigvis godt, med sætningen ”You are so pale, thought you needed some colors”.

Kenneth ankom lige som jeg havde bestilt ham. Opsmøget bukseben og skjorteærmer. Håret var sat. Nybarberet og han duftede lækkert. Han var knivskarp.

Tilmeld dig vores rejseunivers, hvor vi skriver om rejser, oplevelser og udfordringer, samt konkurrencer og mange andre spændende rejserelateret ting.

Vores bryllup på stranden på Maldiverne

Fotografen var klar og vi var klar.

Vi gik roligt igennem resortet, igennem lobbyen og ud til den lange lange LANGE strand der udgjorde vores “kirkegulv”.

Vores paraplybærer, blomsterpige og bongotromme-gutter stod klar sammen med lidt hotelpersonale.

Bongotrommerne begyndte en lækker rytme og i bare fødder og bryllups”kostume” startede vi den 500 meter lange gang i roligt tempo ned af stranden.

Vi blev hurtigt dagens højdepunkt for mange af resortets gæster. Vi blev knipset fra alle sider. Folk løb op fra deres badetur for at hente deres telefoner og kameraer. (Så vi er ihvertfald havnet på mange privates kamera-linse)

Det var en lang tur… men flot tur… intet kirkegulv kunne slå den udsigt vi havde her.

Bryllup på stranden maldiverne

For enden af vores gang mødte vi en lille “indhegning” med en fin bue fyldt med de smukke hvide plumeria blomster.
Indenfor indhegningen stod også en pavilion, hvor cermonien skulle foregå.

I now pronounce you husband and wife

Hele cermonien foregik på engelsk.

Dog fik Kenneth ordet et øjeblik. Et lille intimt øjeblik med kærlige danske ord, hvor han selvfølgelig fik mig til at tude. (Dette skulle jo ske)

Det var et fint set-up, vi blev erklæret mand og kone og med vores maldiviske vidner skrev vi alle under på at vi havde holdt bryllup her på stranden på Holiday Resort.

Inde i samme ”indhegning”, stod der et lækkert bord med champagne og kage, som vi gik ombord i.

Vi skålede med vores tilskuere, som også fik et glas champagne og vi modtog en masse dejlige lykønskninger.

Bryllup på stranden plumeria blomster
Maldiverne bryllup

Lille kort fotoseance

Da vi havde fået drukket champagnen og smagt kagen, var det tid til at få taget lidt billeder.

Desværre, trak det lidt op til regn, så vi fik kun omkring 10 minutter med fotografen, som forsøgte at få billeder af os i forskellige og lidt mærkelige positioner… efter min mening.

Jeg er en meget fotoglad person og jeg elsker selv at tage billeder, så jeg havde jo selvfølgelig en masse idéer i hovedet. Desværre blev disse ikke helt indfriet, da jeg kunne fornemme lidt stress fra fotografen.

Regnskyllen kom og vores fotograf spænede afsted mod den overdækkede beachbar med kameraet inde på maven.

Regnen varede i 5 min – men vores fotoseance var slut…

Bryllup på stranden med champagne

Hvis man vil have noget gjort, må man gøre det selv…

Tilbage i bungalowen blev vi glædelig overrasket med en fuld pyntet seng. Det var fantastisk kreativt og meget smukt.

Vi var drivvåde, men dette skulle bestemt ikke afholde os i at forsøge at tage nogle billeder selv.

Regnen var stoppet, så ud med os i vores egen lille baghave, hvor vi forsøgte at tage nogle billeder selv. De blev desværre ikke lige så gode, men vi fik taget lidt flere billeder.

Det var lidt ærgerligt, men ikke noget der skulle ødelægge vores bryllupsdag.

Vi nød dagen, hinanden og ikke mindst det paradis vi opholdte os i og vores bryllup på stranden her er stadigt et uforglemmeligt minde for os.

Overpyntet seng på maldiverne
Bryllup på stranden på Maldiverne

Vi overraskede familien – de overraskede os!

Da det kun var to personer derhjemme der vidste hvad der skulle foregå, så kan du nok forestille dig hvor overraskede vores familie blev, da de allesammen så på Facebook at vi var blevet gift.

Det var super fedt at kunne overraske dem allesammen på den måde. Nogle blev ellevilde, nogle skrev de sødeste beskeder og andre synes de var blevet snydt for et bryllup 🙂

Vi nød de mange mange søde og lækre beskeder der tikkede ind. Vi har bare de dejligste mennesker omkring os.

Det mærkede vi også da vi 8 dage senere landede i Kastrup lufthavn og så at hele familien stod med flag og lavede buegang for os.

Vi overraskede dem, så de overraskede os!

De havde medbragt flag, champagne og selvfølgelig brudevalsen.

Så der stod vi midt i Terminal 3 efter en alt for lang flyvetur, omringet af vores familie og drank champagne og dansede brudevalsen.

Det var fantastisk!

Og hjemme åbnede vi vores soveværelsesdør til flag og 200 oppustede balloner.

Balloner i soveværelset

Vi kan helt sikkert godt anbefale et bryllup på stranden på Maldiverne. Det er smukt, drømmende og meget eventyrligt.
Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller bare synes at denne artikel var nyttig, så skriv os en kommentar nedenfor – vi vil meget gerne høre fra dig.

Find mere om vidunderlige Maldiverne her: